Het nieuwe iDEAL

Het nieuwe iDEAL maakt online bestellen en betalen nog makkelijker. iDEAL wordt uitgebreid met een nieuwe betaalpagina en een eigen iDEAL-profiel voor gebruikers. Met de hierin bewaarde gegevens, zoals bijvoorbeeld een bezorgadres, kunnen klanten nog sneller hun bestelling of betaling afronden.

Sinds de lancering in 2005 is de betaalmethode iDEAL uitgegroeid tot de Nederlandse betaalstandaard met een bereik van bijna 100% van de Nederlandse consumenten. Met iDEAL worden meer dan 1 miljard transacties per jaar verricht.

De afgelopen jaren is de manier waarop er online wordt gekocht en betaald flink veranderd. Steeds vaker wordt er mobiel geshopt en ook gemak speelt een steeds grotere rol in het bestel- en betaalproces. Daarom verandert iDEAL nu ook, om de meest makkelijke en vertrouwde betaaloplossing te blijven.

De nieuwe centrale technische infrastructuur, de iDEAL Hub en de nieuwe iDEAL-betaalpagina maken deze uitbreidingen mogelijk. Voor ondernemers wordt het eenvoudiger om iDEAL aan te bieden, omdat de bankkeuze wordt overgenomen door de iDEAL-betaalpagina. Ook zorgt de aanpassing er voor dat er sneller ingespeeld kan worden op veranderingen in betaalgedrag en nieuwe wensen uit de markt.